Søn 4/7: Utrolig skogstur + hagetrening

Vidar og jeg hadde bestemt vi skulle dra på skogstur tidlig på morgenen idag, og vi parkerte ved Stein Gård halv ti. Det hadde regnet i natt, så det var vått i skogen, men super temperatur å gå i.

Vi var veldig spente på hvor lang turen ville bli, for Candy har på turene i nabolaget de siste to ukene virket veldig sliten og har hengt langt bak oss, så turene har blitt kortere og kortere.  Jeg så for meg en halvtimes tur….

Men – ulendt terreng og mykt underlag er bra for både rygg og gamle kooikere, tror jeg:

w-040710-skogstur 004A
  Jeg bør  ta med speilrefleksen på tur, for her gikk jeg glipp av bilde av en 14 år gammel hunds balansering på rullende tømmerstokker. Vi prøvde få henne til å gå utenom, men hun var for rask for oss…..

Veldig grønt og friskt i skogen etter regnværet.  Candy gikk både på og utenom stien,  det var visst mye som måtte sjekkes opp, og hun hang absolutt ikke langt bak oss:

w-040710-skogstur 014A

Vi hadde ikke trodd vi skulle komme så langt som til Fiskelaus-tjernet, men joda:

w-040710-skogstur 019A

w-040710-skogstur 023A

w-040710-skogstur 025A

w-040710-skogstur 030A

w-040710-skogstur 047A

Vi hadde tenkt å gå samme veien tilbake, så turen ikke ble så lang,
men Candy så da ikke sliten ut:

w-040710-skogstur 031A

Turen gikk videre og videre:

w-040710-skogstur 051A

w-040710-skogstur 041A

Og oppover og oppover:

w-040710-skogstur 056A

Tørste hunder ved bekken:

w-040710-skogstur 053A

Det normale hadde vært å gå den minst bratte stien tilbake, dvs. Pilegrimsleden,
men vi valgte ikke engang den nest bratteste veien tilbake, vi valgte den bratteste
(jeg husket ikke at den var SÅ bratt som den var…):

Fin utsikt på toppen, heldigvis disig og ingen sol, så fortsatt fin temperatur:

w-040710-skogstur 060A

w-040710-skogstur 058A

På toppen var det hauger med markjordbær og modne blåbær – herlig!
Winnie var noe skeptisk til at blåbær var spiselig:

w-040710-skogstur 063A

Over to timer tok turen, og at Candy virket sprek hele turen, føltes helt utrolig! Var Candy utslitt? Det virket ikke slik, for hun diltet  etter Vidar som hun pleier da vi kom hjem, løp opp og ned trapper uten at det egentlig var nødvendig, mens Winnie sov og sov, akkurat slik det har pleid å være🙂

Sola kom da vi kom hjem, og det ble avslapning i sola i frisk vind, is, jordbær, grilling, mer is, mer jordbær…..

Sent på kvelden var Winnie og jeg klar for hagetrening igjen, men da sov endelig Candy og merket ikke engang at vi trente🙂

Winnie var superivrig i kveld – både på oppvarmingstricksene og på agility.

Vi trente de nedenstående tre nummereringene:

Første gang på den nederste kombinasjonen fra 3-4 tok hun 180 gr sving, som vi trente igår på kombinasjonen, men jeg ble for langt bak og endte derfor med å krysse bak bak før 3, og da fikk jeg ikke vist skikkelig, så da jeg neste gang også tok i bruk stemmen, gikk også det bra. Hvis jeg bare ikke trener større kombinasjoner enn dette, ser det ut til at jeg kan greie å huske hva jeg skal gjøre, og da går alt ganske så bra🙂

3 tanker på “Søn 4/7: Utrolig skogstur + hagetrening

  1. så fine bilder, har stor tro på at myke skogsstier gjør godt for eldre hunder. Vigdis og jeg gikk tur til østernvann og det er er en ganske annen Pillan som beveger seg lett i skogen i forhold til langs veien.

    Lik

  2. For en lykke å ha en så flott og sprek gammel dame! Herlig! Den turen kunne jeg tenke meg å gå selv, for den så kjempefin ut! Supre bilder!!! : ) Vi sees kanskje snart på en trening? Fortsatt god ferie…. og god sommer!

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

