Tor 24/6: Hagetrening

Herlig å kunne konstatere på jobb idag at jeg har vært utrolig heldig med været de dagene jeg har hatt ferie, for idag har det vært overskyet hele dagen.

 Ny bane ble bygget St Hans-aften, men den ble aldri prøvd siden Winnie bare sov:

ww-230610-6892-banen

Eller slik:

Også denne kombinasjonen er inspirert av tirsdagens trening, dvs. utfordringen var å få Winnie fra 4 til 5.

Winnie sov hos Tommy da jeg kom hjem fra jobb, så jeg trente litt med Candy, og hun var som alltid klar for mer og mer🙂

Først kl 22 gikk Winnie og jeg ut på en liten oppvarmingstur etterfulgt av litt agility-trening. Jeg syntes ikke Winnies fart var helt som den pleier, syntes det lille ekstra manglet, men jeg trodde at det som vanlig bare var noe jeg innbilte meg.

Vi hadde alle mulige variasjoner på de tre starthindrene og på de andre hindrene slik at Winnie aldri skulle skjønne hvor hun skulle.  Til å begynne med gikk Winnie i mange rare retninger, tok bl.a. en stor ekstrasving rundt en stol før hun svingte retning røret – egentlig akkurat som på treningen på tirsdag. Jeg flyttet vekk stolen og endel baller fra bakken og begynte å tenke litt mer på hvor skuldrene mine pekte, og da gikk alt så mye bedre  Brukte layering på hinder 7 når hun skulle fra 4 til 5 – noe Winnie helt tydelig hadde glemt, men det ble raskt bedre.

Det meste gikk veldig mye bedre etterhvert, men jeg syntes fremdeles ikke Winnies fart var som den pleier, noe som sikkert gjorde det lettere å styre henne. Vi lekte mer enn vi trente, men heller ikke drakampen (ball i snor) var like vill og gal som den pleier være.

Etter treningen gikk Winnie inn og drakk vann, for så å kaste opp….    Kanskje farten virkelig ikke var som den pleier, og at det var en grunn til det

3 tanker på “Tor 24/6: Hagetrening

Det er hyggelig med en kommentar:

