Tir 15. jun: Agility-trening på Skui

Tilstede: Gro, Elin og Solveig

Gro og jeg startet med en halvtimes oppvarmingstur, og så satte vi oss ned og nøt sola sammen med Elin og glemte helt bort at vi hadde varmet opp hundene….. Innen vi var ferdige med banebygging var alle fotballspillere forsvunnet, men det var grillfest ved klubbhytta med mye bråk og smell.

Elin skulle trene vippefelt og kunne ikke løpe, men med rør i begge ender så jeg for meg at det sikkert holdt om hun bare beveget seg i området rundt hoppene 4 og 5 – neimen ikke langt unna sannheten😉

Winnie og jeg begynte med 3 hopp og slalåm, for vi har ikke trent slalåm siden i ifjor høst. Første gang gikk greit, men så begynte jeg å holde meg langt bak, som var noe av det siste vi trente på ifjor, og det gikk ikke like bra.

Senere strevde Winnie veldig med å hoppe hindrene fram til slalåmen, og jeg skjønte ikke hva som skjedde før Elin nevnte at Winnie fikk den lave kveldssola rett i øynene. Jamen godt å ha noen som følger med!

På den nummererte banen hadde jeg tenkt å holde meg på oversiden av 4, og det ble mange rare varianter på det, men vi fikk det til tilslutt. Serpentiner + tre mellom + 270 gr sving virket det som Winnie husket – moro å teste ut hva som sitter fra ifjor og hva som er glemt! For Winnie virker det som det er mer som sitter enn som er glemt – verre med meg🙂 Vi avsluttet med fartsrunde = grønn sirkel.

Jeg fikk lurt de andre to til å prøve Jakko-tuss ved 4, men ville ikke prøve selv, for vi har mer enn nok annet å ta igjen. En hyggelig trening med mye latter!!!

Nedenfor er et par bilder av Winnie tatt tidligere i uka. Hun var like smilende glad og fornøyd idag – og det mest utrolige: Ingen bjeffing på mannen med bolankaen, som kom innom også idag🙂

w-070610-6528-winnie w-100610-6561-winnie

2 tanker på “Tir 15. jun: Agility-trening på Skui

Det er hyggelig med en kommentar:

