Helgen 8-9/5: Rally lydighet + Winnie 6 år

Kurs i rally lydighet

Kurset på Skui i rally lydighet med Anniken Jensen som instruktør hadde 9 deltagere med hund (maks var 8), så noen delte en plass.

Jeg deltok uten hund pga Winnies nakkeproblemer i påsken, men på bursdagen sin idag, måtte hun jo bare være med og trene litt på sidelinjen. Tenk vi er langt ute i mai, og dette var første gang hun er på Skui i år  – virkelig på tide!!!

Endelig vet jeg litt mer om hva rally lydighet går ut på! Jeg har vært nysgjerrig, men noe tvilende til at det kunne være moro. Helt feil!!! Det var både gøy å trene og mye å huske og lære – ikke minst for oss! Det begynte så enkelt på lørdagen, men jamen fikk vi kjørt oss utover søndagen i både hva vi måtte huske og hva hunden burde kunne🙂 En hyggelig deltagergjeng i et utrolig bra vær, og med en engasjert og motiverende instruktør – som har akkurat slike innlæringsmetoder jeg liker – det måtte jo bare bli bra!!!

Bilde av deltagere med hunder og instruktør med lånt hund:
Gro med Fenja, Lisa med Eliver, Kari med Timo, Aina med Jippi, Mona med Xena, Heidi med Mika, Inger Esther med Kompis, Ylva med Bruno og Monica med Tyra:

 

 

Jeg har som vanlig tatt masse bilder (og det var jeg definitivt ikke alene om – det krydde av fotografer på banen), og jeg har tatt video for å sikre meg at det jeg har lært ikke forsvinner i glemmeboka.

Vi har lært om regler og om alt som er lov (bl.a. å gi godbit i banen i konkurranser), hva det trekkes poeng for, hva man disker for, og ikke minst har vi fått lære betydningen av skilt. Vi  har lært om den magiske 50 cm grense, og alle har fått prøve seg på forskjellige baner, og ikke minst har vi fått mange nyttige innlæringstips.

I Winnies sidelinjetrening ble det spesielt kloss-treningen jeg drev med i vinter som fikk nytt liv, og Winnie hadde ikke glemt🙂  Nå må jeg bare huske at klikker skal være i venstre hånd, og godbit skal gis med høyre hånd slik at hunden forventer godbit mot sin venstre side.

Mer om rally lydighet: http://www.rally-lydighet.com/omrallylydighet.htm

Winnie 6 år

Winnie og Xena ble 6 år idag, og Winnie og jeg avsluttet ettermiddagen med tur med Inger Esther og Kompis, og etter turen ble det lek og moro på fotballbanen for to glade kooiker

F-090510-6193-winnie-kompis

F-090510-6200-winnie-kompis D-090510-6234-winnie-kompis

6 tanker på “Helgen 8-9/5: Rally lydighet + Winnie 6 år

Det er hyggelig med en kommentar:

