Fre 22/4: Trening, kurs + to syke kooikere

Tirsdag: «Trickstrening»
Trickstrening/lydighet/freestyle/utstillingstrening/felttrening – kort sagt: Tren hva du vil! Skulle vært på parkeringsplassen på Rud, men der var det fullt av russ, så vi endte på gress-slettene ved Plantasjen – ikke det beste været, men det stoppet oss ikke.

Tilstede: Monica, Mona, Aina, Benedicte, Ylva og jeg

Siden jeg trodde jeg skulle på feltkurs dagen etter,  hadde jeg tatt med en planke som jeg la oppå klossen, for siden Winnie ikke har vært på noe felthinder siden september/oktober ifjor, kunne det kanskje lønne seg å sjekke at hun husket hva 2 av/2 på er. Det husket hun😉 Veldig høy russemusikk til treningen – det burde vært ren freestyle-trening….

Inspirasjon til neste trening av Tina & Chandi:

Onsdag: Feltkurs uten Winnie
Feltkurs med Karine på Skui, og jeg raste hjem fra jobb midt i et møte, pakket godbiter og leker, noe som gjorde at Winnie ble veldig ivrig.  Så begynte hun å kaste opp, og det ga seg ikke. Etterhvert fikk jeg høre at hun ikke hadde spist maten sin og hadde kastet opp også tidligere på dagen😦 Hun stod og tittet langt etter meg da jeg dro fra henne, for jeg hadde med meg alle lekene hennes, men ikke Winnie😦

Jeg lærte litt uten hund også – pleier jo det🙂 Hvis vi kommer i gang med agility-trening igjen skal vi:

  • Sjekke hva Winnie husker fra ifjor, dvs jeg skal stoppe ved feltet, løpe fra, løpe sideveis fra +  jeg skal stå igjen lenger og lenger fra nedgangen (det siste var det vi jobbet med ifjor – resten gikk greit)
  • Ikke belønne hvis hun har trege nedganger
  • Bruke omvendt lokking, kanskje….
  • Trene siste 10 cm av feltet
  • Bruke target noen ganger i starten når jeg skal stå igjen (men om vi trener på det foreløpig, avhenger av hva Winnie husker fra ifjor)

For agility-interesserte:
Hvor mange måter kan denne lille banen gås på og handles på:

Noen av svarene fant jeg her: http://agilitynerd.com/blog/agility/courses/misc/tsd-2010-04.html – men det finnes mange flere🙂

Torsdag: Winnie syk
Winnie var kjempedårlig på natta og morgenen – altfor rød avføring. Jeg måtte i møte på Hønefoss og ringte hjem med jevne mellomrom, med beskjed om ingen mat, men Zoolac, for så etterhvert prøve å få i henne væske.  Vidar mente det gikk bedre og bedre.  Fikk i henne endel væske, og hun virket noe bedre på kvelden.

Fredag: Candy og Winnie syke
Winnie har fremdeles mageproblemer, men virket bedre  på dagtid. Hun har fått ris flere ganger i løpet av dagen, og  matlysten var det ingenting i veien med, men etter kveldens bittelille tur skjønte vi at hun var langt fra bra – hun har kastet opp igjen i mange omganger i tillegg til å ha diaré. Etter et utall ganger ute med oppkast, ble både oppkast og diaré veldig blodig, og vi ringte veterinæren. «Is i magen» var rådet – og vi strever nå veldig med å finne denne isen……. Åpningstider til de vi har snakket med er fra kl 10 imorgen – muligens må hun da legges inn.  Krysser fingre!!!

På ettermiddagen maste Candy mer enn vanlig –  mageproblemer og Zoolac på henne også :-(   Tre hunder med løpetid, tre hunder med mageproblemer – enten har det en sammenheng eller dette er smittsomt! Godt jeg ikke har hunder som hilser på andre….

Endelig fredag, men jeg har en følelse av at dette blir en stille og rolig helg. Cory er frisk igjen etter magesjauen og har vært på tur i Blåveisskogen idag. Får tro de andre to blir friske igjen raskt!

Det er hyggelig med en kommentar:

