5. april: 2. påskedag

Ingen bedring på morgenen med Winnie, så vi gikk en tur på bare vel en halvtime også idag. Hjemme unngikk hun Candy og Cory, og lå mest for seg selv langt unna de andre – absolutt ingen bedring å spore fra igår 😦

Godt å ha Monica å maile med for å få litt innspill (takk, Monica!) Konklusjonen ble: Rygg- eller nakkeproblemer.

Jeg har tenkt litt etter siste garasjetrening (for det var jo den kvelden det begynte).  Jeg liker ikke den nakkevridningen som Winnie ved på plass.

Har aldri likt den, og likevel har jeg brukt noen torsdager på å lære den inn……

Da Vidar skulle gi Winnie en godbit idag, skjønte jeg det gjorde vondt hvis Winnie prøvde snu hodet, og det endte med at hun løp vekk fra godbiten og spratt opp i fanget mitt.

Der ble hun sittende leeeenge. Jeg fikk dermed fin mulighet til å kjenne på henne alle mulige steder, og jeg tok noen vaffelbiter og skulle gi henne.  Hun spiste dem forfra, fra en anelse til høyre, men det var ikke snakk om å ta godbiten hvis jeg holdt den til venstre for snuta hennes. Jeg masserte nakke, hals, rygg og lår på Winnie, og gikk så ut for å rake.

Da Vidar dro for å se hele to Stabekk-fotballkamper idag, tok jeg med hundene ut litt på ettermiddagen, for jeg hadde jo faktisk raket ferdig plassen foran huset til Tommy idag – helt klart for utetrening:

a-050410-5191-candy-winnie.

Candy er helt klar – kan ikke si det samme om Winnie:

a-050410-5162-candy

.

Det ble mange bilder av en løpende, glad Candy og en rolig, bekymret Winnie:

a-050410-5163-candy-winnie

a-050410-5193-candy-winnie

Vanligvis er Winnie først fremme når jeg roper – men gleden er borte, og dermed også farten, men: Ingen hyling eller piping idag 🙂

Winnie fikk hvile, og det ble bamsetrening med Candy, hvor hun kjempefornøyd viste hundreogørten varianter på hvordan sitte bamse 🙂 Her et lite utvalg:

ab-050410-5173-candy-bamse

ab-050410-5175-candy-bamse

ab-050410-5181-candy-bamse

ab-050410-5182-candy-bamse

ab-050410-5185-candy-bamse

ab-050410-5186-candy-bamse

ab-050410-5187-candy-bamse

ab-050410-5188-candy-bamse

ab-050410-5189-candy-bamse

ab-050410-5190-candy-bamse

 

Hadde avtalt med Beate at vi skulle snakkes på ettermiddagen, og jeg fikk masse gode råd om hva jeg skulle se etter og hva jeg skulle gjøre  med Winnie (tusen takk, Beate!)  Jeg fikk bekreftelse på at lydighetstrening, hvor hunden går og ser på fører,  kan føre til nakkeproblemer, så forhåpentlig er det for mye lydighetstrening (!!!) som har ført til Winnies problemer. Tro det eller ei, for vi har ikke trent utenom garasjetreningene som er én dag i uka,og vi trener ikke mer enn ca 5 minutter ad gangen i to økter, og jeg har aldri hatt en økt med bare lydighet….

Etter å ha sjekket det Beate anbefalte og fulgt rådet om nok en massering, avsluttet jeg med å skulle gi vaffelbit igjen, og nå snudde Winnie hodet veldig mye mer mot både venstre og høyre 😀  Da jeg nærmet meg 90 gr mot venstre, fikk hun helt tydelig vondt igjen, og så vondt at jeg aldri fikk prøvd opp og ned, men for en bedring bare på noen timer!!! Og – hun har begynt å strekke seg normalt igjen og har vist glede når Tommy har kommet bort (jeg også, for han har hatt med nystekte skolebrød og boller!!!).

Og – det beste: Da Vidar kom hjem fra alle fotballkampene, begynte Winnie å logre litt forsiktig med kroppen igjen 😛

Vi må til veterinæren med Candy en av de nærmeste dagene, og burde også tatt den årlige vaksinasjonen, så vi kommer oss forhåpentlig til veterinæren, men av mange grunner er jeg ganske overbevist om jeg ikke vil få svar på Winnies problemer der.

WordPress har fått mulighet for slideshow – og det måtte naturligvis testes ut, så jeg lastet opp bamsebildene:

This slideshow requires JavaScript.

8 tanker på “5. april: 2. påskedag

  1. Stakkars Winnie, kan tenke meg hvor vondt i nakken hun har det, håper at det «bare» er muskulært og at det kan rettes med massasje. Har en nabo som går lydighet, hun sier at det er et problem for lydighetshunder, at de får et problem i nakken etterhvert, verre er det med små/mellomstore hunder 😦 Ha god bedring med Winnie.

    Lik

  2. Det skal neimen ikke være lett å finne skadefrie aktiviteter for hundene våre…håper hun blir bedre veldig snart! Nå begynner jo uteagilitysesongen 🙂

    Lik

  3. Gott att kunna hjälpa till! 🙂 Det låter ju helt otroligt att 5 min lydnadsträning i veckan ska kunna orsaka ont i nacken!? oavsett så låter det som om det börjar bli lite bättre. 🙂 Hoppas få se dig och Winnie i morgon på träning.

    Lik

  4. Bare hyggelig å kunne hjelpe. De lydighetshundene som har nakkeproblemer har nok trent en del mer en 5 minutter i ny og ne. Det viktigste er at Winnie er bedre!! Og som alltid, flotte bilder 🙂

    Lik

  5. Tilbaketråkk: Tir 9/10 – man 15/10: Winnie hos Kristin Halle + trenden fortsetter | Solveigs AGILITY-side og blogg

Det er hyggelig med en kommentar:

