4. april: 1. påskedag

Vi gikk en tur på bare litt over en halvtime på morgenen, for Winnie er fremdeles ikke bra, så vi tenkte det er best at hun tar det med ro.

Lettskyet, sol og over 10 varmegrader i skyggen – endelig!!! Jeg har tilbragt mesteparten av dagen i sola på verandaen sammen med Candy og Winnie, mens Vidar har ryddet i bua under oss.

Mens jeg lå på verandaen, så jeg stadig Candys bedende øyne titte på meg, men hun slo seg til ro med litt mindre aktivitet enn vanlig.

På ettermiddagen gikk vi litt ut i hagen, og Cory ble med:

z-040410-5127-cory

Nå har Candy fått nok av denne rolige dagen, innestengt på verandaen, og hun maser om action:

zz-050410-5136-candy

Så kom også Winnie ut og begynte å vise interesse for lekene sine igjen, og jeg begynte å tro hun var bedre:

z-040410-5114-winnie

Hun løp bort til Vidar og la ballen foran ham, men da han ikke kastet den, tok hun den opp igjen selv. Like etter at det nedenstående bildet ble tatt,  la hun fra seg ballen, klorte på ballen med labben, pep skikkelig og løp vekk fra ballen😦

Hva er galt med Winnie?
Hun pep også da Tommy kom mot henne for å gi henne en godbit igår kveld, men han tok ikke på henne…. (hun har også tidligere vist tydelig at hun assossierer ham med det vonde som skjedde da han løftet henne for noen dager siden). Hun pep også da Vidar kom borti henne på morgenen idag – men hvor dyttet han borti henne? (Han var i halvsøvne…). Bildet over viser at ballen holdes på høyre side av munnen – er det en grunn til det? Vi har trodd at det er på venstre side et eller annet sted hun har vondt. Kan det være en vond tann? Har prøvd å sjekke tennene – uten resultat foreløpig – men tannkjøttet har fin farge.  Har gitt henne en litt stor godbit for å se om hun tygger på venstre side – vel, det eneste jeg ble sikker på er at hun ihvertfall tygger på høyre side. Har klemt på det meste av kroppen hennes, beina, tærne – ingen reaksjon. Hun har ingen problemer med å gå eller hoppe opp, og magen er normal, men hun greier ikke riste seg og hun logrer ikke med annet enn halen (Winnie pleier logre med hele kroppen). Hun vil periodevis ikke ha godbiter, lekene røres ikke, og innimellom (mest igår) har hun nesten krøpet bortover gulvet og har sett ut til å ha vondt.   Jeg føler jeg leter etter en nål i en høystakk.

Noen forslag????

Jeg savner den glade, lekende hunden min!!!

z-040410-5101-winnie

Oppdatering etter kveldens tur:
Winnie gjorde noen rare sprell med bakbeina et par ganger i starten av turen, og det minnet meg på noe jeg har notert i bloggen for ikke så lenge siden. Etter å ha tisset sparket hun senere på turen alt løv i grøfta ut i veien, så vi slo egentlig fra oss at det var noe galt med bakbeina, men jeg måtte jo søke i bloggen da jeg kom hjem, og fant dette avsnittet fra 17. mars:

«Winnies tur på lørdag var av og til preget av noen rare sprell med bakbeina, men hun haltet ikke, men jeg ble sikker på at noe var galt. På lørdag ettermiddag og kveld lå Winnie bare i ro, hun beveget seg så minimalt at det var tydelig også for flere at noe var galt. Ingen interesse for noe som skjedde i huset, og samme hvem som kom inn døra, ble hun bare liggende. Vi gikk derfor en kortere tur på søndag, men da virket hun mye bedre, og idag raser hun rundt med leken igjen»

WOW – kjekt med blogg!!! Denne gangen merket vi at noe var galt etter treningen 2. april, men vi gikk likevel 2,5 times tur igår – til tider i dyp snø…..  Hun har blitt holdt i ro idag, så jeg er spent på morgendagen!

Mye regn i påsken – noe bra har det ført til:

 


z-040410-5109-husene

z-040410-5110-fjellknausen 

 

 

3 tanker på “4. april: 1. påskedag

  1. Tilbaketråkk: Tir 9/10 – man 15/10: Winnie hos Kristin Halle + trenden fortsetter | Solveigs AGILITY-side og blogg

Det er hyggelig med en kommentar:

