Søn 28/3: Palmesøndag

Mer skvallre-trening
Tåke og grått, men mildt og fint! På dagens tur gjennom Gjønnesskogen var jeg igjen utstyrt med klikker og godbiter.

Jeg har en stund lurt på om Winnie bare sladrer når det er noe hun er utrygg på, og jeg ble ganske sikker idag:

  • Hun sladrer på syklister og personer som kommer raskt mot oss på trange fortau, men ikke på brede veier.
  • Hun sladrer på biler på smale veier, men ikke når vi går på fortau.
  • Hun sladrer alltid når hun ser barn og barnevogner.

Idag så vi i to omganger hunder på 15-20 meters avstand (golden, dachs og wheaten terrier).  Winnie sladret begge gangene – rolig og avslappet  

Passering av cavalier:
Litt senere på dagen gikk Tommy og Cory opp til naboen, og stod der mens Winnie og jeg  nærmet oss. Fin trening, og antagelig unødvendig å si at den gikk veldig bra

Hagearbeid:
Ettermiddagen brukte jeg til å  beskjære fruktrærne ganske kraftig, og mange busker fikk gjennomgå.  Winnie har små stier mellom alle buskene, og det har vært merkelig å se hvor raskt hun kommer fram blant alle kvistene.

Jeg fikk skikkelig vårstemning mens jeg drev på – bare litt mer snøsmelting nå, og det er klart for raking!

Én dag til på jobb, og det blir påskeferie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

2 tanker på “Søn 28/3: Palmesøndag

Det er hyggelig med en kommentar:

