Søn 13/12: Hva skjer’a?

2 uker siden forrige blogginnlegg –  10 dager igjen til jul.

Har det egentlig skjedd noe siden sist……:

  • Snøen kom og forsvant, og varmegradene kom tilbake – akkurat slik jeg liker vinteren!
  • I flere dager før forrige helg var det eneste Winnie gjorde å enten kaste opp eller sove. Når pysa vår er syk, er ingen så syk som henne…. Forrige søndag, etter å ha sovet i omtrent 48 timer, var hun endelig bra igjen og klar for både mat og lek😀
  • Vidar har hatt bursdag, og dagen ble feiret med middag med Tore, Kjersti og Jon Vidar.
  • Forkjølelsen spredte seg, først til Tommy, så til Vidar og Morten, mens jeg har vært veldig mye mindre syk enn de andre tre.
  • Gårsdagen gikk med til julegaveinnkjøp. En flott solskinnsdag på kjøpesentre er ikke min favorittaktivitet, men heldigvis ble vi ferdige med det meste av julegavene😛
  • Morten har kjøpt leilighet i sentrum. Han flyttet på fredag, og idag hjalp Tore og Vidar til med å kjøre flyttelass, og jeg ble noen timer i leiligheten hans og hjalp liksom til med montering av møbler mens de andre kjørte fram og tilbake.
  • På jobb skjer det altfor mye! Jeg har vært ekstremt tidlig på jobb hver dag denne uka, og én dag dro jeg på jobb klokka 2 på natta. Etter slike dager er det ikke mye ork igjen i meg til andre aktiviteter, men det verste er nok at ryggen ikke takler noe som helst mer etter 12-13 timer på jobb.  Det MÅ bare bli bedre!

Candy 13, 5 år
Idag er Candy 13,5 år gammel – det blir kanskje med gamle hunder som med valper – man teller måneder🙂   Jeg tok med kameraet ut i hagen, måtte forevige 13,5 åringen, for jeg har aldri hatt en så gammel hund før, men dagens bilder av Candy utstråler da like mye livsglede, intensitet, fokus og treningsiver som de alltid har gjort….:

w-131209-3011-candyw-131209-3032-candyw-131209-3036-candy-WEBw-131209-3037-candyw-131209-3051-candy

 

Petra fra Slovenia og trening:
Siste agilitytrening for Winnie og meg var i begynnelsen av oktober, og etter det har ingen av hundene trent. Idag fikk jeg en mail fra 16 år gamle Petra fra Slovenia, og etter å ha svart, fikk jeg nok en mail.

Petra’ har en cavalier som hun har konkurrert agility med, og cavalieren Iris er ennå ikke 5 år, men har likevel to ganske så ødelagte hjerteklaffer – og Petra vet ikke hvor lenge Iris kommer til å leve. Det er bare SÅ leit at dette skjer med cavalieren alle steder i verden…..😦

Petra og Iris har måttet legge agility’n på hylla, men treningen de har fortsatt med ga meg litt av en vitamininnsprøytning!  Petra skal få  kooiker om et år, og var inspirert av mine video. Jeg ble nok minst like inspirert av hennes video!!!

Må gjemme videoklippene her så jeg kan finne dem fram når jeg tenker at jeg ikke orker dra ut på trening:

Petra skal kjøpe kooiker av Susanne Räber, og det er ikke få ganger jeg har vært innom hennes side🙂 I alle år har jeg hatt et sitat på Candys side av nettopp denne oppdretteren:

Kooikerhunden er som
en uslepen  diamant,
og vi er håndverkerne
som har ansvaret for
at den blir til en  edelsten.

Susanne Räber, juni 1999

 

6 tanker på “Søn 13/12: Hva skjer’a?

Det er hyggelig med en kommentar:

