Lør 21/11: Fortsatt høst i skogen :-)

Snøen som kom forrige fredag, regnet ganske fort bort igjen, og det ble 5-10 varmegrader igjen🙂

Kooikere tåler heldigvis regn, tenkte vi, så vi la ut på tur, og kom helt til motsatt ende av Sauejordet forrige helg. Ikke regn på hele turen, og ingen problemer med hælen før dagen etter🙂

Mandag var Vidar innkalt til legen for å få svineinfluensavaksine, og ved en tilfeldighet fikk jeg den også. På kvelden fikk jeg et kort og lærerikt besøk av Beate, hvor  jackatussi, lapturns og germanis skulle studeres nærmere. Vi rakk ikke alt – men jeg håper på fortsettelse! Dette var det siste hyggelige som skjedde på flere dager.

Tirsdag var ikke ryggen bra, men jeg dro på jobb, for ryggproblemer stod ikke på lista over bivirkninger etter influensavaksinen. Det burde det gjort! Jeg måtte kapitulere etter få timer på jobb og dra hjem og legge meg. Vidar påstod jeg gikk mer krokrygget enn 80-90-åringene vi hadde sett hos legen dagen før….. Dette var kvelden for  julebordet med Skui-gjengen  – snufs…. Jeg gikk glipp av det også iår😥

Onsdag skulle jeg til Stavanger i møte, og flyet skulle gå kl 7.  Jeg stod opp klokka 4, men innså halv fem at det var utenkelig å dra. Dro på jobben på formiddagen for å hente pc’n. Deretter var det bare å ligge rett ut resten av dagen.

Torsdag  Jeg ble liggende mesteparten av dagen, men på ettermiddagen ble periodene hvor jeg greide å holde meg oppreist lengre og lengre, og jeg kunne jobbe litt hjemmefra med annet enn telefoner 

Fredag kjentes plutselig ryggen veldig mye bedre, men kunne det holde dagen ut på jobb? Joda – jeg var der i over 8 timer, og ryggen fungerte så bra at jeg avtalte hagetrening med Kari og Timo om kvelden. En liten oppvarmingstur, og så fikk Winnie endelig trene igjen! Vidar hadde ordnet med «flombelysning» på «agilitybanen» i hagen. Tusen takk til Kari som tilbød seg å komme og trene Winnie for meg, hun løp og løp, og jeg kunne nøye meg med å stå i ro og trene svinger. Timo fikk  aldri helt Winnie med på lek, men endelig ble Winnie bedre kjent med ham, slik at hun kunne være løs sammen med ham – herlig!!! Jeg håper og tror hun blir like trygg på ham som hun var på Shanto.

Lørdagen opprant med strålende sol etter maaange mørke dager med regn. Jeg var fast bestemt på å teste både rygg og hæl på skogstur. Vi parkerte ved Haga golf og gikk opp mot Ankerveien, for så å gå opp en sti hvor vi ofte gikk tur for mange år siden. Herlig terreng på toppen:

w-211109-5940-turX SÅ nydelige farger selv i slutten av november, og veldig lett å få kontakt med fotogene Candy:

w-211109-5944-candy-winnie

w-211109-5954-candy-winniew-211109-5958-candyL

Stien  endte på veien mot Skytterkollen, men vi fant en ny sti
og trasket oppover mot ukjente områder:

w-211109-5970-tur

Herlige Candy :-) Sier jeg ett ord til henne, lyser hun opp i glede
og kommer løpende så Winnie må vike:

w-211109-5974-candy-winnie

Fin utsikt fra toppen:

w-211109-5981-candy-winnie

Det er bare helt utrolig at vi ikke har funnet dette turterrenget før. Mange små stier ble til ingenting…. Hvor går stien tilbake?En mann med hund dukket opp og spurte oss hvor stien endte, også vi som akkurat hadde planlagt å følge etter ham…..

Vel – det tok ikke så lang tid før vi igjen var nede på Ankerveien:

w-211109-5991-vidar

HERLIG å kunne gå slike turer i skogen slutten av november😀 Det beste: Ingen problemer med hælen og ingen problemer med ryggen! Hoftene kranglet litt, men først etter 1,5 time!

Deretter dro jeg til SmartClub for å traske enda noen timer, men da begynte kroppen å få nok, men da kunne jeg jo bare henge på handlevogna🙂

5 tanker på “Lør 21/11: Fortsatt høst i skogen :-)

  1. «Kort og lærerikt» – fin beskrivelse🙂 Jeg lærer jo noe hele tiden av deg, også når jeg forklarer noe til deg🙂 Så bra at du føler deg bedre! Masse fine bilder.

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

