Fre 2/10-Søn 4/10: Fri-fredag + trening på Skui

Frifredag i hagen:

Fridag på fredag med nydelig vær, hvor jeg tilbragte mesteparten av dagen i hagen. Det var en herlig og varm dag så jeg fikk tilbake litt sommerfølelse🙂

Jeg trodde jeg skulle fotografere to kooikere i svevet over hoppet,
men de første forsøkene ble slik:

 

w-021009-2573-candy-winnie-S w-021009-2565-winnie-candy En ad gangen gikk bedre:

 Candy:

w-021009-2577-candy

 

w-021009-2569-candy

Tilbake til mer passende høyde for en 13-åring, og hun trenger ikke lenger sikte:

w-021009-2579-candy

Winnie:

w-021009-2562-winnie

w-021009-2556-winnie

w-021009-2570-winnie

 

w-021009-2571-winnie

w-021009-2575-winnie

 

 

w-021009-2581-candy-coryw-021009-2590-winnie

w-021009-2591-winnie

w-021009-2605-candy-winnie

På fredag fikk jeg ryddet vekk alt som lå på bakken – det var nemlig meldt snøvær på lørdag –  men det ble heldigvis bare regnvær🙂 Lørdagen ble benyttet til kjedelige og nødvendige gjøremål innendørs.

PC’n min viste seg plutselig å ikke ha mer plass igjen – video tar visst stor plass…. Fikk brent DVD, flyttet til ekstern harddisk og slettet endel – det er jamen mange steder man forventes å rydde…..

Agility-trening på Skui:

På søndag var det strålende sol igjen – en nydelig høstdag – som ble tilbragt på Skui.

Gikk tur med Malin, Kari og Mona før treningen. Gro var på plass før oss, men måtte dra igjen etter briefing😦.

Mona hadde funnet en bane av Peter Holmberg, hvor vi satte opp begynnelsen (1 til 6) og slutten (11 til 16),  mens vi erstattet hans fartsetappe fra 6 til 11 med en fartsetappe som var lettere å bygge for oss:

Hadde med huskeliste fra forrige trening, men den ble liggende i stolen, og da ble jo det meste glemt også denne gangen, men jeg husket city-kommando ved nr 2, og når timingen på den ble bedre, ble også svingen bedre.

Trente litt på å bakbytte i slalåmen, og å gå sideveis fra henne mot slutten av slalåmen – begge deler gikk greit, men lettere slalåminnganger enn de hun tok sist gikk ikke greit.

Veeeldig lenge siden vi har trent pølse – kan egentlig ikke huske at jeg har sendt Winnie gjennom pølsa i år, men jeg har vel antagelig gjort det.  Hun var ikke like flink til å fokusere fram etter pølsa som hun pleide være – kan kanskje ha noe med manglende trening å gjøre….

Avsluttet med innkallingslek på alle hundene – det var MORO – og  fin oppvarming før fartsbanen! Det må vi gjøre oftere!!!! Winnie løp forbi hjulet, men jeg beholdt for stor sideveis avstand istedenfor å følge banen, og vi greide følge det vi lærte av Eva og Emelie: Attityd, retning, presisjon – i den rekkefølgen – så Winnie fikk ballen sin🙂

En hyggelig og solfylt trening – forhåpentlig ikke siste trening i dagslys i år!!!

 

Huskeliste:

Omtrent samme huskeliste som sist – kanskje lista snart kan komme seg opp av stolen slik at noen kan fortelle meg underveis hva jeg skal huske – virker ihvertfall ikke som det er mulig å huske på annen måte:

  • Gi riktig start-kommando
  • Bruk Highway- /city-kommando riktig (City-kommando endres til Win)
  • Bruk riktig rosende ord – det blir for mye «ja»
  • «Kom igjen» hører ikke hjemme på agility-banen
  • Brief for å huske det jeg skal si!

Til tross for at vi bare var fire tobente på trening, var vi der i hele 4 timer, men da fikk vi også ryddet litt i bua – flinke var vi!!!

Video av treningen:

Video av de andre på treningen er lagt her:  http://www.youtube.com/user/skuiskui

4 tanker på “Fre 2/10-Søn 4/10: Fri-fredag + trening på Skui

  1. Herlige bilder og takk for kjempefin trening i dag – deilig å kunne trene på dagtid i sol. Vi må nok minne hverandre på disse huskelistene – vi er visst flinkest i teori!!

    Lik

  2. Flott blogginnlegg om E og E kurset du hadde tidligere på siden din. Godt at noen har notert og blogget, for ammetåken har virkelig slettet endel av mine moemorarer + at jeg gikk glipp av endel lørdag.
    🙂

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

