Fre 18 – 20/9: Skogstur, hagearbeid og hagetrening

Skogstur:

En etterlengtet fri-fredag opprant med strålende vær, og Tommy og jeg dro på en to timers tur i skogen med Cory og Winnie:

w-180909-2530sk-cory-winnie w-180909-2537sk-cory w-180909-2539L-cory-winnie-tommy

w-180909-2546NL-cory-winnie-tommy

Hadde store planer for alt jeg skulle gjøre da jeg kom hjem igjen, men det var altfor deilig å sitte i sola….. På ettermiddagen gikk jeg en tur med Candy, og gikk ca 45 minutter, hvorav hun gikk 40 minutter på plass…. – helt umulig å få henne til å ikke gå og se på meg😉 Fri-kommandoen vi engang hadde var fullstendig glemt – treningsivrige Candy …..

Hagearbeid etc:

Jeg var flinkere på lørdag – da fikk jeg brukt gresstrimmer på mesteparten av tomta og i tillegg klippet ned endel kvister, og da var mesteparten av dagen gått.

På søndag var det endel regn, men det stoppet meg ikke fra å gå ut og bruke feiekost og rive, men været fristet også til innendørs aktiviteter som å bake brød og rydde i bilen.

Innimellom har vi naturligvis gått turer med hundene, og ikke minst har jeg tittet på direkte overført VM i agility, men på lørdag var det for fint vær til å sitte inne, og på søndag forsvant strømmen flere ganger. Da strømmen var tilbake, forsvant internett, så dette bidro sterkt til at jeg fikk gjort endel annet enn å se på VM :-)

Agility i hagen:

Det har blitt mange og korte treningsøkter i hagen med Candy og Winnie. Vi startet med disse kombinasjonene:

  • 270 gr sving hvor avstand og vinkel gradvis ble endret,  og jeg varierte stadig med å tre mellom, men Winnie gjorde aldri feil. Jeg kunne på slutten av dagen stå  5-6 meter unna og sende Winnie i 270 gr sving eller tre mellom.
  • Velge rørinngang – ble satt opp med tanke på at hun gikk utenom hoppene både hjemme og på Skui på en lignende kombinasjon, men det skjedde ikke denne gangen.
  • Hente opp hopp fra baksiden på to hopp – rundt-kommandoen sitter – skulle bare funnet på et ord også for 180/270 gr sving….

VM-inspirert kombinasjon (rød strek):

Som forventet, var det den røde streken i ovenstående vi trengte trene på. Første gang vi startet, raste Winnie rett fram, men som vanlig ga jeg gal startkommando…..  Da jeg greide tenke klart, gikk det greit å variere mellom starten på rød, blå og grønn strek og med bra fart. Nyttig trening – og kombinasjonen ble nok gått på veldig mange flere måter enn de ovenstående seks🙂

Etter løpetiden har jeg ikke greid å synes Winnie er helt med, og dermed har jeg brukt ball som belønning, for den greier hun ikke motstå. Nå har hun ihvertfall blitt utrolig flink til å komme tilbake med ballen,  men jeg bør jobbe opp dralek-interessen igjen også, og hagen er absolutt rette stedet!!!

2 tanker på “Fre 18 – 20/9: Skogstur, hagearbeid og hagetrening

  1. Det er flere som har blitt (enda mere) treningsivrige etter å ha sett på VM ser jeg🙂 Men hva er det kallenavnet som hente-hopp-bakfra greien til dommer Alf var igjen, fikk du det med deg?

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

