Tor 16/7: Mer ferie + agility-trening på Skui

Mer ferie:

Etter skogsturen på mandag ble det finere vær, og dermed ble det mer tid utendørs igjen.  Har brukt tid på avslapning i sola, men jeg har også  vasket ferdig kjøkkenskapene, vært på vanlige timesturer med hundene, vært hos frisøren og på sommersalg🙂. Vidar var hos legen på tirsdag og ble erklært litt bedre, så da kom han i gang med maling av tak og sliping av gulv på kjøkkenet, så nå kan vi ikke gå inn på kjøkkenet og har igjen kjøkken i stua, men jeg har uansett ikke mer jeg skal gjøre på kjøkkenet😛

Tor 16/7:  Agility-trening på Skui

Tilstede:  Lija, Kari O,  Kari H, Solveig (Marianne fra Rykkinn var innom, men uten hund)

Vi startet treningen med en lang tur oppover på andre siden av veien – super oppvarming!!!

Dagens bane ble en litt omgjort bane fra Cleanrun’s juli-utgave, som kunne gås på 12 forskjellige måter. Vi konsentrerte oss mest om nedenstående –  etterfulgt av slalåm:

På grunn av både mine og Winnies bevegelsesproblemer har utendørstreningen hittil iår vært minimal, forsiktig og nølende, noe som har blitt lite vellykket. Idag var planen at jeg skulle løpe, om jeg så ikke greide mer enn 4-5 hindre, så fikk det bli dagens trening, men ihvertfall skulle ikke Winnie bli usikker og nølende pga meg.

Min føring var ganske rusten, som vanlig altfor sene framforbytter, og jeg står fortsatt fast i bakken med ene beinet ved framforbytter,  jeg husker banen, men ikke hva jeg briefet, jeg glemmer å rope på Winnie når hun kommer ut av røret og skal mot slalåm, altfor dårlig timing ved svingen mot 6, og det jeg ikke husket før jeg kom hjem: Jeg glemmer å rope på Winnie før hun satser på hopp 6…..  Det er m.a.o. mye som ikke har blitt bedre, men det pleier visst ikke bli det uten trening, MEN vi greide løpe begge to, og Winnies fart og fokus var tilbake!!!!!

Uredigert video fra treningen:   

Svaret på om Winnie hadde taklet agility-treningen, ville jeg få da vi kom hjem, dvs. ville hun løpe opp trappa hjemme? JIPPI!!!! Det gjorde hun opptil flere ganger – så dette ble ikke vår siste agilitytrening, som jeg fryktet 😀   Kan ikke påstå at jeg spurtet opp trappa hjemme, det ble visst litt for mye løping denne kvelden, men jeg ble raskt litt bedre utover kvelden/natta, så dagens innstilling skal fortsette: Vi løper for fullt så lenge jeg greier🙂

 

4 tanker på “Tor 16/7: Mer ferie + agility-trening på Skui

Det er hyggelig med en kommentar:

