Man 15/6: Ferie + agilitytrening

 Candy er like logrende og glad etter å ha blitt 13 år
og takker for gratulasjonshilsener:

logrende-candy-140609

 

wx-140609-1119-candy

Jeg var hos legen for vel en uke siden, og selv om det heldigvis ikke var noe galt med meg, burde jeg visst vurdert sykmelding😉   Jeg så ingen hensikt med det når jeg etter det prøvene viste var frisk, så dermed ble det enda lengre dager på jobb for å kunne ta en ukes ferie.

Ferien er innledet med avslapning, avslapning og avslapning – heeelt nødvendig og veldig deilig! Det har  ikke vært  for varmt til å være i sola – lett vind – kort sagt:  Herlig!!!

Sist torsdag da jeg kom hjem, hadde Winnie  problemer med å gå opp trapper og hoppet ikke opp noen steder😦  Men – allerede dagen etter var hun mye bedre, og i helgen greide vi ikke holde henne i ro lenger😛

Allerede fredag benyttet hun enhver mulighet til å leke – noe som tyder på at hun var frisk.

På lørdag ville hun helt tydelig helst utenfor verandaen og leke med leken sin,
så etter et veldig bedende blikk – rett etter at vi hadde gått tur –  ble hun sluppet ut:

Tre dager hvor hun bare har blitt holdt i ro hjemme og så endelig få lov å lange ut – DET var moro det:

wx-140609-1110-winnieL

wx-140609-1112-winnie

Candys favorittleke er en hard bowlingkule i plast.
Umulig å løpe rundt med den i munnen,
men det er visst veldig morsomt å slå på den med labben.
Og å «angripe» den:

 

wx-140609-1057-candy-lekerwx-140609-1058-candywx-140609-1059-candy

Corys hovedinteresse er som vanlig: GODBITER!!!
Hun er ganske så utspekulert når hun prøver å få tak i maten vår – må få filmet det en dag!

wx-140609-1161-cory

 Stadig nye blomster ute:


wx-140609-1179-blomsterwx-140609-1185-prestekragewx-140609-1189-iris wx-140609-1150-hus-LX

Kveldene tilbringes på verandaen med hvitvin, kooikere og godbiter…….wx-140609-1220-solveigwx-140609-1231-solveigwX-140609-1243-solveigwx-140609-1292-solveig

Tommy kom med det gode forslaget at når jeg endelig har greid å finne igjen
den hvitvinen jeg likte, må jeg ta bilde av etiketten så jeg husker hva den heter,
som sagt, så gjort:

wx-140609-1328-vin

Nei – ikke tenk tanken å prøve den – jeg pleier like vin som ingen andre liker…..

Jeg skal fint greie å fortsette på denne avslappende måten hele ferieuka,
men – jeg håper jeg skal bevege meg litt mer i løpet av uka,
og for å ha håp om det, skulle kveldens trening for meg ha følgende utfordring:

Hvordan trene agility uten å  løpe?

Tilstede på agility-treningen på Skui: Mona, Elin, Solveig

Mona og jeg gikk en liten tur før trening, og så ble denne lille kombinasjonen satt opp på gresset:

Framforbytte står like høyt oppe på treningslista mi etter dagens trening – burde kunne gå an å få snudd kroppen selv om jeg ikke kan løpe? Vel – det er mulig det går an, men det var ihvertfall vanskelig og krever mer trening😛

1-2-3-4-5:  Vanskelig å få Winnie til å snu mot 3 når jeg ikke kan løpe til utgangen av tunnelen, men kom jeg meg nærmere hopp 3 da jeg ropte, gikk det bedre😛

2-10-2x: Skulle trene på å få til krapp sving over 10 – vi kan trene MYE mer på det. Jeg  trenger egentlig bare et rør og et hopp for å få trent….

Det jeg hadde plan om å trene mest på, var de to rørene og hoppene mellom dem, og jeg har fortsatt masse jeg kan trene på der også🙂

Winnie begynte plutselig å gå utenom hindre, og jeg begynte å tro hun ikke var helt bra allikevel. Da Elin og Mona kom for å hjelpe meg å se om det kunne skyldes at hun hadde vondt, gikk hun greit igjen, så det var nok bare det at jeg ikke beveger meg, som gjorde henne usikker.

Vi satte opp en fartsbane tilslutt, dvs. to hopp mot buet rør og tre hopp fra buet rør, og ved hjelp av highway-kommandoen gikk den VELDIG greit uten at jeg løp :-D  Kanskje jeg burde bruke den grønne, store ballen mer…

Masse fotballspillere på/over banen, men ingen reaksjon på dem idag😛

Da er jeg igjen helt klar til å nyte litt mer ferie!!!

3 tanker på “Man 15/6: Ferie + agilitytrening

  1. Takk for kjempefin trening i går, Solveig og alle de gode rådene vi fikk. Ha en kjempefin ferie – høres ut som du har kommet raskt i feriemodus og det trenger du etter det hardkjøret du har vært igjennom på jobb i lang tid!!!

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

