Tir 5/5: Agility-trening på Skui

Tirsdag 5/5: Agility-trening

Tilstede: Elin, Gro, Katrine, Marlene, Solveig

Blåste fælt hjemme, men det var sol og ganske vindstille på Skui🙂

På tide med en banetegning i bloggen igjen – eller rettere sagt fire banetegninger. Elin hadde funnet en av mine gamle banetegninger med mange muligheter og få hindre:

1-2-3-4komb2

De andre briefet den første av disse, mens jeg holdt meg til bli sittende-trening. Jeg tok av pinnen på hopp 1 for å unngå at Winnie hoppet, og vekslet mellom å ta stigen og røret. Vet jeg har trent banen før på Rykkinn med Candy, og jeg hadde problemer med å få henne til å ta røret som nr 15 etter at vi hadde gått mot stigen først. Det samme skjedde med Winnie, men vi kom aldri i fart og med så fantastisk bli sittende som Winnie begynner å få, ble det feil bare én gang🙂 Fikk hjelp av Marlene for at ikke Winnie skulle kaste seg rundt etter leken – umulig å få Winnie til å ikke bråsnu – lurere å be om hjelp!

Endel ukjente mennesker passerte, og jeg passet på å ta Winnie ut av bilen, men hun enset dem ikke. Katrine fikk faren sin til å komme ut av bilen, og Winnie enset ikke ham heller selv om han var bare et par-tre meter unna oss, men så plutselig reagerte hun😦  Tror jeg bør tenke på å gi meg litt før – det er kanskje ikke om å gjøre å få henne til å reagere….

Da jeg kom hjem, var jeg spent på om Winnie’s brå svinger for å kaste seg etter leken kunne ha gjort henne verre, men hun raste opp trappa :-D Derimot var noe skjedd med Candy mens vi var borte, så nå halter hun på høyre bakbein, og å holde henne i ro er faktisk VELDIG mye vanskeligere enn å holde Winnie i ro😉

Onsdag 6/5: Candy

Dagen etter var Candy mye bedre, og hadde vært på en times tur. Hjemme i hagen på ettermiddagen bjeffet Cory på noe på veien, og Candy og Winnie raste avgårde for å se hva det var, og Candy haltet  tilbake😦

Candy ble dermed stengt inne for å holdes i ro.
Det er trist det for en som vil ut og leke med ballen sin…..

Én tanke på “Tir 5/5: Agility-trening på Skui

  1. Ja Solveig, en banetegning kan bruker flere ganger vet du;-)))Dette var en kjempefin trening, var på trening onsdag også, trodde at du også kom siden du hadde skrevet «kanskje» i bloggen.

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

