Søn 19/4: Winnie holdes i ro?

Lørdag
På lørdag formiddag hadde Winnie og jeg drakamp, og hun tok helt av.  Litt senere raste hun  rundt som hun pleier og drev også og filleristet en leke.

Jeg var en tur i Sandvika og fikk endelig bruksanvisningen til det nye kameraet – men de beste motivene kan man vel aldri greie å fange…. Jeg burde ihvertfall hatt kameraet med meg ut i hagen da en liten fugl fløy i et vindu. Den falt ned på bakken og ble liggende. Jeg ba Winnie bli og skulle gå bort for å hjelpe fuglen, men før jeg fikk tatt ett skritt, kom en spurvehauk  og tok fuglen med seg! Wow – den som hadde hatt kameraet klart….

På ettermiddagen trente jeg litt tricks med Winnie og Candy, sendte dem begge gjennom hjulet,  og Winnie gikk slalåm noen ganger. Jeg ble mer og mer sikker på at noe var galt med Winnie, uten at jeg greide se akkurat hva det var, for det var ingen halting eller piping, men fart, iver og lekeinteresse var ganske annerledes enn tidligere på dagen og dagen før.

Da hun klatret i fjellskråningen på leting etter en ball,  pep hun. På kvelden reagerte jeg på at hun lå på gulvet – hun som alltid pleier ligge i en stol i stua eller i senga på hunderommet, merkelig….  Når hun hoppet opp for å hilse når noen kom, gikk hun øyeblikkelig ned på alle fire igjen  – også merkelig….  Da jeg fikk se at hun ikke ville gå opp trapper, skjønte jeg noe var galt.  Vi ropte, men hun ble stående igjen ved begynnelsen av trappa til lenge etter at de andre hadde kommet opp. Da jeg gikk jeg ned for å bære henne opp, løp hun hopp – skal ikke bæres den hunden…..

Søndag
Winnie ville fortsatt ikke gå opp trapper, så vi holdt henne i ro på verandaen etter morgenens tur, noe hun etter litt massasje og hvile satte veldig liten pris på. Jeg endte derfor med at hun kunne være ute litt sammen med meg, må jo gå an å holde henne i ro…..

Winnie har fått øye på en ball nede blant buskene i fjellskråningen.
Den ligger på et sted hvor det er bratt og vanskelig å komme ned. Skulle jo holde henne i ro,
så jeg sier til henne at hun ikke kan gå ned dit:

wwy-190409-0431-winnie-por

 Helt feil – hun kunne:

wwy-190409-0442-winnie-por

Vel – ikke helt lett å holde henne i ro, men da hun ville leke, fortsatte jeg med mitt, men Winnie lar seg ikke stoppe så lett. Etter de nedenstående gymnastiske øvelsene, er jeg ganske sikker på at det ikke kan være ryggen, men antagelig venstre lår det er noe galt med, og antagelig er det ikke så veldig vondt:

ww-190409-0386-winnie-spo ww-sk-190409-0397-winnie-spo ww-sk-190409-0398-winnie-spo

Konklusjon på dagen:
Det er ikke lett å holde Winnie i ro – annet enn når vi kommer til en trapp!!!

Ikke gå i trapper og ikke hoppe opp – dette minner veldig om skadene vi hadde i 2007, så jeg gikk tilbake i dagboka til 11. september 2007 . Den gangen ser det ut til at det gikk over av seg selv ved å unngå trapper, helt til noe annet galt inntraff, men det var så spesielt, så vi satser på at det går over denne gangen etter en periode med ro. Ingen hensikt å kontakte veterinær – det fant jeg ut i dagboka fra 16. september 2007 . I 2007 tok det  2 uker før vi vare sikre på at hun var bra igjen – så vi får se det an noen dager.

Én tanke på “Søn 19/4: Winnie holdes i ro?

  1. God bedring til Winnie! Artig å se resultatene etter en stund med speilrefleks. Ikke klag på deg selv, du har masse fine bilder synes jeg! Og joda – etter noen år treffer man plutselig blink med kamera til rett tid. Jeg har hatt noen sånne øyeblikk etterhvert, men de kom ikke første uka!
    Lykke til med jakten på spurvehauken :-p

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

