Langfredag 10/4: Trening Rud m/fotokurs

Nytt kamera:

Onsdag før påske fikk jeg endelig kjøpt meg speilrefleks, men riktignok ikke det objektivet jeg skulle ha. Så langt har jeg innsett at det nok var en stor fordel, for SÅ lite som jeg kan om fotografering, er det nok fordel å herpe med et annet objektiv først :-)  Testingen av kameraet begynte, men det gikk ikke så bra.  Alle bildene som det var den minste bevegelse i,  ble uskarpe😦 Alt rettet seg etter en trening på Rud med Catrine🙂

Trening på Rud:

«Bare» Catrine og meg på trening idag, men det ble desto mer trening på våre fire hunder, og det ble vel omtrent  like mye prating  som sist :-) Takk til Catrine for alle nedenstående bilder, og for treningen og opplæringen jeg fikk med hennes kamera til å ta bilder av Litchi og Aqua. Catrine har lagt ut bildene fra treningen vår her.

Candy:
Jeg har en plan om å trene inn «stå» igjen. Candy kunne det godt for 11-12 år siden, men siden den gang har vi antagelig bare  trent øvelser med bevegelse i :-)  Bl.a. har vi trent mye løfting av forlabber, så «stå» var antageligvis det vanskeligste vi kunne trene på:

Winnie:
Samme plan med Winnie, og hun har ikke trent «stå» siden vi var på utstilling da hun var 15 måneder, så «stå» var også for henne ganske glemt, og det var tydelig at det var veldig mye annet som var mer moro å trene :-)  Til tross for at vi trente mye annet også, ble det faktisk stor fremgang i ståtreningen.

 

På bildet nedenfor har Catrine laget en stjerne rundt en godbit som lå på bakken, noe Winnie ikke merket under treningen🙂

Vi fikk til «stå» tilslutt:

Mer kamera-testing:

Etter treningen var det bare å dra hjem og teste ut om jeg kunne få til noe av det samme med mitt ny-innkjøpte kamera, og det gikk mye bedre nå:

Bra bilder av Cory
har vært vanskelig å få tatt – for når hun ser noe interessant – er det ikke lang tid hun står stille:

ww-100409-cory-0115 ww-100409-cory-0127

Candys smil
Det har hittil vært veldig vanskelig å få tatt bilde av fordi smilene varer så kort. Denne gangen har jeg ikke egentlig prøvd å ta bilde av smilet hennes, men plutselig var det et smil blant de godt over 300 bildene jeg har tatt idag:

 ww-Y-100409-candy-smil-0117

Winnie og ballen:
Det har aldri vært vanskelig å få tatt bilde av Winnie med en ball,
men det har sjelden blitt brukbare bilder ut av det:

ww-100409-winnie-0247

Vidar har måkt toppen av fjellknausen i hagen – for Winnies skyld…..:


ww-100409-winnie-0235 ww-100409-winnie-ball-0258

8 tanker på “Langfredag 10/4: Trening Rud m/fotokurs

  1. Gleder meg til mange flotte bilder i bloggen din fremover!!! Etter bildene å dømme, ser det ut som du har lært å bruke det nye kameraet ditt veldig fort!!!

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

