Søn 5/4: Smelter snøen egentlig?

Kortere tur for hver dag….
Jeg greier visst gå kortere og kortere turer for hver dag, forhåpentlig blir jeg snart bedre….- har nok jobbet for mye og rørt meg for lite siste tiden…. På dagens tur gadd vi ikke prøve stiene i skogen, for igår sank vi  stadig en halvmeter nedi snøen hvis vi trådde noen centimeter utenfor stien.

Tittet i dagboka for ifjor:
16. mars i 2008 gikk vi tur i en snøfri skog,  vi kunne trene i hagen, og jeg hadde begynt å rake.  Akkurat rakingen savner jeg ikke, men….

Påskefjell i hagen?
Hjemme har jeg mer følelsen av å være på påskefjellet enn i hagen når det ser ut slik  5. april:

For mye snø til å kunne rase rundt etter ballen alle steder, men det går an å forsøke:


w-050409-winnie-5537

Cory med målbevisst blikk  mot Vidar og godbitene:
(deler av fjellskråningen bak henne er faktisk snøfri)

 w-050409-cory-5530

Candy har vært på godbitsøk i snøhaugen foran inngangen til Tommy:

w-050409-tommy-inngang-5543

 

Har det egentlig smeltet noe?
Joda – jeg har passet på å sikre meg bevis! Sammenlign dagens ovenstående bilde med:

 

Bilde av inngangen hos Tommy 18. mars:

w-180309-tommys-inngang-5468

 

 

Fjellknausen, bordet og slalåmpinnene 5. april:

w-050409-bordet-candy-5525

Vårlyngen blomstrer

Snøen var så dyp at jeg måtte stå noen meter unna, men det får ikke hjelpe om bildet er dårlig – jeg bare MÅ ha med dette lille vårtegnet:

w-050409-vaarlyng-5550

4 tanker på “Søn 5/4: Smelter snøen egentlig?

  1. Jeg ser også toppen av slalåmstavene i hagen nå, så det går fremover og våren kommer vel til oss, også, til slutt!!! Vi ses i kveld!

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

