Silvia-referat + garasjetrening + SOL!!!

Veldig tidlig på jobb hele uka, og dermed var det heller ikke en lørdag morgen mulig å sove lenger enn til klokka 4.  Det er nok fortsatt tidlig morgen for de fleste, men jeg har fått gjort masse allerede, bl.a.  redigert ferdig:

Referat fra Silvia Trkmans agility-kurs

Det var endel feil i banetegningene jeg la ut samme dag som kurset sluttet (flere baner + feil-nummerering), men nå er det rettet opp (håper noen sier fra hvis de finner flere feil).

Referatet fra Silvia Trkmans agility-kurs på Skui finner du HER.  Jeg tar gjerne innspill, for det skulle ikke undre meg om det er masse til jeg burde hatt med, eller kanskje det er noe jeg har misforstått. De fleste videoklippene er passordbeskyttet og er for spesielt interesserte.

Garasjetrening:

Etter nok en tøff jobbeuke med ekstremt lite søvn, trodde jeg ikke på trening denne uka heller, men jamen kom jeg meg på garasjetrening på torsdag. Det hadde vært sol et par dager, og det gir en ekstra vitamininnsprøytning 🙂

Tilstede var:  Ylva, Monica, Nina og Solveig

Noen som jobbet i bygget og passerte oss spurte: «Det er ikke noe galt med dere?»  Hihi – ja – antagelig er det  noe galt med fire mennesker som sitter på campingstoler og ler i en garasje 😉

Jeg hadde ikke vært på trening siden 29. januar, så jeg hadde med to ekstremt treningsivrige kooikere 😛

Winnie:
Jeg hadde med planken og klossen og bygde  «stigenedgang», og inspirert av Silvia-kurset startet vi nå flere meter bak «stigenedgangen». Dermed fikk jeg trent på å være bak Winnie på nedgangen – noe som fungerte supert. Hun raste fra meg og helt ned – akkurat slik jeg vil ha det – vi brukte riktignok lokk som target, så det tar vel litt mer trening før vi kan fjerne lokket.  Drev også med litt trickstrening – bl.a. å gå rundt meg i begge retninger – lurer på om jeg kan ha trent på det før – det gikk ihvertfall forbausende raskt å få henne til å skjønne det.

Candy
Tittet i bloggen fra forrige trening  før jeg dro hjemmefra, og holdt meg til det jeg skrev den gangen. For å myke opp ryggen til Candy gikk Candy endel slalåm mellom beina, gikk i sirkel rundt meg og svingte i 8-tall foran meg.

Ettermiddagssol:

180309-winnie-5501 w-150309-candy-5444 w-180309-candy-cory-5474 w-180309-winnie-5503 w-180309-winnie-5505 w-180309-winnie-ballen-5488 w-180309-winnie-ballen-5492

Det har vært sol og varmegrader et par ettermiddager denne uka, og i følge Winnie er det da klart for å rase rundt og leke med ball igjen.

Lenge siden vi har lekt også, så jeg har tatt et par økter for å leke opp lekeinteressen igjen de siste dagene.  Om et par-tre uker bør det begynne å roe seg på jobb, og da håper jeg å komme i gang med trening igjen!

Nå har jeg begynt å tenke tanken å investere i et speilreflekskamera jeg også.  Hvis noen vil komme med råd om hva jeg bør se etter,  så er jeg veldig mottagelig!

4 tanker på “Silvia-referat + garasjetrening + SOL!!!

  1. Speilrefleks: canon. De tåler mest bank.
    Sørg for å kjøpe noe annet enn kit-linsen (det følger gjerne med en 18-55mm med dårlig lysstyrke). Kjøp heller bare kamerahuset og invester littegranne mer penger i en bedre linse. Det er ikke uten grunn at vi kaller kit-linsene for papplinser… Hehe…
    En grei en er canon-kompatibel sigma 17-70mm med lysstyrke 2,8-3,5 eller liknende. Lysstyrke dårligere enn 4 blir vanskelig å bruke til bilder med litt fart på.

    Ingerid

    Lik

  2. Digitalkamera er ingenting for meg heller , jeg har mange bilder av haler og hunder med hodet vekk fra kamera.
    tusen takk for at du har laget et så flott referat fra kurset + video.
    veldig lærerikt og morsomt og se. timing er nok en ting jeg kan jobbe litt med så jeg 🙂

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

