Lør 4/10: Cory + hagetrening

CORY OPERERT:
På morgenen igår måtte jeg bare innse at til tross for antibiotika i 4-5 dager var Cory nå verre.  Jeg tok kontakt med veterinæren igjen, men en automatisk telefonsvarer fortalte at det  var høstferie ……

Overbevist om at vi ikke kunne vente til neste uke, ringte jeg Mostue + Lutro  og fikk time et par timer senere.  Veterinæren der skjønte ikke hvordan det hadde vært mulig for  Cory å greie å gå i det hele tatt, stakkars, så hun ble øyeblikkelig lagt inn for operasjon.

Vi hentet henne igjen noen timer senere, og etter DET har Cory hatt store problemer med å gå – men matlysten er på topp, så vi har ingen problemer med å få i henne medisin, og på ettermiddagen idag har hun gått noen meter  

HAGETRENING:
Fikk satt opp begynnelsen av banen fra treningen 29/9 i hagen, siden jeg på den treningen var så flink at jeg bare drev med lek, drakamp og enkelthindertrening.  Litt annerledes ble det, men samme utfordringer, om ikke litt flere, siden hopp 5 ble erstattet av slalåm:

1

Planen var å prøve flere måter å starte på, og det har vi nå gjort:

  • Startet med Winnie på venstre side og presset henne mot 2-3 – fungerte greit.
  • Starte med Winnie på høyre side og tok bakbytte før 3 – fungerte også greit. Jeg ble litt på etterskudd ved 5, men siden Winnie greide slalåminngangen, ville hun nok greid et hopp.
  • LOP – fungerte greit, men jeg er for treg til å komme meg videre – noe jeg også alltid er når jeg krysser foran – står liksom fast med beinet i bakken…. Må huske det Jenny Damm sa om å trampe beinet i bakken – tror det kan hjelpe!
  • Mellom disse forskjellige startene tok vi 1-2-3-rør, for vi skal ikke alltid samme veien som sist, og det har Winnie nå begynt å skjønne
  • Glemte å bruke draleker – brukte den ballen Winnie hadde
  • MEN – så gikk jeg ut i hagen igjen litt senere. Da løp Winnie rundt med en skumgummiball, mens jeg gikk og fant en gammel ballsokk som hun ikke har lekt med på over 1 år. Jeg tok skumgummiballen uten at Winnie skjønte jeg hadde tatt den, og mens hun lette etter den, trente jeg litt med Candy. Så ropte jeg på Winnie og fikk henne til å leke vilt med den gamle ballsokken, og etter et par lekeøkter med den gamle ballsokken,  dukket skumgummiballen opp som belønning. Vi var nok akkurat like fornøyd begge to 

 Winnie i gang med sin yndlingshobby – slippe leker over gjerdet, mens Candy følger med på veien:

w-041008-candy4908

w-041008-hoest-4870

w-041008-hoest-4876L

w-041008-hoest-candy-4879

w-041008-hoest-candy-4885

w-041008-hoest-candy-4889

w-041008-hoest-candy-4904

w-041008-hoest-hus-4891

w-041008-hoest-hus-4894

w-041008-hoest-paere-4896

w-041008-hoest-winnie-4882

w-041008-hoest-winnie-4883

w-041008-hoest-winnie-4898

w-041008-hoest-winnie-4899

w-041008-hoest-winnie-4901

w-041008-hoest-winnie-4902

w-041008-hoest-winnie-candy-4884

w-041008-hoest-winnie-L-4898

 

5 tanker på “Lør 4/10: Cory + hagetrening

Det er hyggelig med en kommentar:

