Utfordring: Winnie

Jeg har blitt utfordret av Hanne Marit til å skrive om 6 rare ting som Winnie gjør:

  1. Winnie er veldig flink til å sove. Det er kanskje ikke så rart, men det rare er HVOR Winnie sover. Plutselig er Winnie borte, og vi finner henne oftest sovende et eller annet sted ute. Blir hun trøtt ute, går hun sjelden så langt som til en fast plass for å legge seg, nei, hun legger hun seg ganske øyeblikkelig ned for å sove – uansett hvor hun befinner seg.
  2. Når det er mattid, og de andre to står på kjøkkenet og venter på at maten skal bli ferdig til å serveres (noe som skjer på tre forskjellige steder) , løper Winnie i full fart til sitt serveringssted på badet,  og der står hun tålmodig og venter og venter.
  3. Hun er så glad, så VELDIG glad når vi kommer hjem. Hun viser det – ikke bare ved å smile så alle tenner vises  og med munnen helt åpen (egentlig tror jeg hun ler, ikke bare smiler) – men hun logrer med hele seg. Logringen med kroppen er så intens at hun blir hoppende opp og ned på alle fire og dermed beveger hun seg sideveis bortover.
  4. Med unntak av noen korte frustrasjonsbjeff når hun ikke skjønner hva jeg mener under trening, bjeffer hun aldri annet enn når hun er livredd, OG hun er livredd bjeffing – er det noen logikk her?
  5. Hun er veldig kosete, så setter vi oss ned, kommer hun og legger hodet i fanget vårt,  på brystet vårt eller i halsgropen, og hun trykker seg godt inntil oss. Når hun på kvelden finner ut at hun skal legge seg for å sove, er det umulig for henne å gå og legge seg til å sove før hun har fått en slik kosestund hos oss. Når hun er fornøyd med kosingen,  går hun et annet sted for å legge seg og sovner øyeblikkelig.
  6. Når jeg kommer kjørende hjem og stopper foran garasjeporten, ser Candy og Cory logrende på meg mens jeg sitter inne bilen, men ikke Winnie. Jeg har hittil ikke greid å overbevise Winnie om at jeg er inne i bilen. Hun nistirrer bare mot garasjen – det er der folk kommer fra – ikke fra biler. Jeg har prøvd flere ganger å åpne vinduet, gå ut av bilen, og hun ser på meg, men så fort jeg setter meg i bilen igjen, ser hun intenst mot garasjeporten.

2 tanker på “Utfordring: Winnie

Det er hyggelig med en kommentar:

