Tir 26/6: Fugleliv og agility

FUGLELIV
Ganske fint vær også idag, og rundt fuglebrettet på verandaen er det et yrende fugleliv – idag foreviget jeg mating av en flaggspett-unge gjennom kjøkkenvinduet:

https://vimeo.com/222105

 

Dro en liten handletur til Østerås mens Vidar var i Drøbak, fersk makrell og jordbær ble innkjøpt til lunsj, og etter den lunsjen orket ikke jeg gjøre stort mer…. Men – så måtte jeg opp fra solstolen fordi en mann kom og begynte å snakke om å grave opp i forbindelse med kloakkgrøfta igjen – nå som det nysådde gresset akkurat har begynt å spire….

AGILITY:
Litt agility-trening på kvelden – dvs. jeg satte opp den serpentineren jeg ikke fikk trent på igår fordi det ville ført til at Winnie tok mønet – nå satte jeg den opp med rør istedenfor møne:

Flere varianter:
1-2-3-4: To forskjellige føringer – prøvde både å være på nedsiden og oversiden (på 1 og 2)
1-2-3x:  Prøvde kun fra nedsiden
3-2x-1x: Når jeg bare snur kroppen godt mot venstre går dette også bra.

Mønet begynner å dukke fram igjen fra plankehaugen som har omkranset det siste tiden, så kanskje jeg snart får begynt å trene mønefelt igjen.

Én tanke på “Tir 26/6: Fugleliv og agility

Det er hyggelig med en kommentar:

