Man 21/5: Fin kveld

Nydelig vær, middag utendørs, og så en tur på kvelden – for et fuglekvitter!!! For første gang på evigheter hadde jeg ikke problemer med å gå tur idag selv om jeg trente igår – JIPPI!!!!!

Due-trening:
På grusveien foran oss gikk tre duer, og Winnie så på dem, tok kontakt med meg, gikk sakte fremover, tok kontakt med meg, og slik fortsatte vi til vi var bare 3-4 meter fra duene. Da satte Candy en effektiv stopper for slik trening – duer skal nemlig jages bort i følge den gamle damen som ikke bryr seg om å jage andre typer fugler. Jeg mistenker sterkt at Vidar har lært henne opp….

Litt rør-kommando-trening

på den buede tunnelen med Winnie – dvs jeg sa «rør»,  ga signal og Winnie tok røret. Vi prøvde fra «alle» sider, og ganske snart behøvde jeg ikke gi signal. Må trene mer på dette!

Layering-trening:

Gikk greit med Winnie på min venstre side – høyre var vanskeligere, men vi fikk det til med litt trening 🙂 Planen er å sette sidehoppene rett og å øke avstanden mellom vingene  (som idag var vel en halv meter).  Må trene mer på dette!

Noen bilder (tatt av Gro) av en lekeglad Winnie på gårsdagens trening:
Lurer på om jeg snart bør lære Winnie å komme til meg med leken med en gang, men siden jeg ikke har hatt pust, har disse «seiersrundene» vært veldig OK for meg…..

Kamera?:
Utrolig? Jeg fikk en mail idag – noen fra Expert skal ringe meg i morgen – kanskje det er håp om at jeg snart får kameraet tilbake……

5 tanker på “Man 21/5: Fin kveld

  1. Så flott at du fortsatt er i form etter trening i går OG tur! Og hagetreningen er i full gang ser jeg. Obe og jeg kommer snart på besøk hvis vi får lov 🙂

    Lik

  2. Hei hei. Lenge siden sist nå 🙂 Godt at noen er flinke til å blogge 😉 Her hos oss får duene leve, men kråkene og skjærene! Bort med de. (Det kan nok jeg ta litt skylda for at ble lært inn..)

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

